Home Ofis Çalışmanın Getirdiği Yasal Zorunluluklar

Home Ofis Çalışmanın Getirdiği Yasal Zorunluluklar

Home ofis çalışmanın getirdiği yasal zorunluluklar vardır. Yeni kuracağınız işinizle birlikte yasal bir adrese ve bir ofise ihtiyaç duyarsınız. Ofis maliyetleri düşünüldüğünde home ofis çalışmak daha tasarruflu gibi gözükebilir. Fakat konutun ticari olarak kullanılmasının dezavantajları bulunmaktadır. Evinizi şirket adresi olarak gösterdiğinizde aile mahreminin adresini afişe etmiş olursunuz. Home ofis çalışmanın getirdiği yasal zorunluluklarda emlak vergisi iki kat artar. Stopaj ödersiniz. Çevre temizlik beyanı vermek gibi mecburiyetler ile konutu ticari olarak kullanmak maliyeti yükselterek kar marjımızı da düşürür.

 

Konutun Ticari Olarak Kullanılmaya Başlanması ve Yapılması Gereken Adımlar

Öncelikle evlerinde kiracı olan home ofis kullanıcıları ev sahiplerinden ve apartman yönetiminden home ofis kullanmaya başlamadan önce izin almak zorundadır.

Kendine ait bir konut ise site yönetimi ya da apartman yönetiminden bu konuyla ilgili bir karar yazısı alınmalıdır.

1- Home ofis kullanmaya başladıktan sonra, işletmeler, bulundukları ilçenin belediyesine çevre temizlik beyanı vermek zorundadır.

2- Home ofis kullanmaya başladıktan sonra, gayrimenkulleri konut konumundan ticari gayrimenkul konumuna geçtiği için gayrimenkul vergi beyanı ticari işletme olarak iki kat daha fazla emlak vergisi ödemek zorundadırlar.

sanal ofis

Evinizi Şirket Adresi Gösterdiğinizde Yaşadığınız Zorluklar

Home ofis çalışmanın getirdiği yasal zorunluluklar oldukça dezavantajlıdır. Bunların en önemlilerini özetlemek gerekirse;

– Aile bireylerinden birine ait konutun home ofis yapılması durumunda mutlaka kira sözleşmesi yapılmalıdır. Ev şahıs şirketi kuran kişiye aitse stopaj ödemez. Ancak şirket, kiralık bir evde kurulmuşsa brüt kira üzerinden %20 stopaj vergisi ödemek gerekmektedir. Yani kiracı iseniz stopaj ödersiniz.

– Ev adresini işyeri adresi olarak kullandığınızda Gayrimenkul İradı Mükellefi olur ve her yıl beyanname veya dilekçe ile bildirimde bulunmak zorunda kalırsınız.

– Ev adresinizin herkes tarafından bilinmesi gizliliğiniz açısından sorunlar doğurur ve konumunun uzak olması, müşterileriniz tarafından ulaşım problemi yaratabilir.

– Kargo ve evraklarınızı zamanında alabilmek için sürekli evde bulunmanız gerekir.

– Tüm ticari riskler ve gelişmeler evinize kadar ulaşır.

– Stopaj ödemek zorunda kalırsınız.

– Sitede oturuyorsanız yönetim ile sorun yaşayabilirsiniz.

– Evinizi taşırsanız şirketinizi de ayrıca taşımak zorunda kalırsınız.

 

Neden Sanal Ofis Tercih Edilmeli ?

Kendi işini kurmak isteyen ya da var olan işini devam ettirmek isteyen herkesin prestijli bir adrese ihtiyacı olur. Şirket kurulumu için bir tebligat adresi göstermeniz gerekir. Şirketinizin resmi adresi olarak sanal ofisinizin adresini gösterebilirsiniz. Home ofis çalışmanın getirdiği yasal zorunluluklar ile konutunuzu home ofis olarak kullanmaya başladığınız zaman, vergi ödeme şekliniz değişir. Çevre beyanı vermek zorunda olursunuz. Konutun gayrimenkul durumundan çıkmaması ve çevre beyanı ödememek için sanal ofisi tercih edebilirsiniz.

Home ofis çalışmanın getirdiği yasal zorunlulukların tüm dezavantajları, sanal ofis paketlerinde hizmet dahilindedir. Prestijli bir lokasyonda yasal bir şirket adresi, kurumsal bir telefon hattı, sekreterya hizmeti, kargo ve evraklarınızın karşılanması gibi hizmetler sağlar. Sekreteriniz müşterilerinizden gelen aramaları yanıtlar ve size yönlendirir. Co-working alan kullanımı ile networking yapmanızı sağlar. Esnek kullanımlı toplantı odaları ile müşterilerinizi ağırlayabilirsiniz. Sanal ofis ile yasal bir adres almak sizin için hem çok daha uygun maliyetli hem de yasal zorunluluklar açısından daha kolaydır.

Pazarlama ve internet ile ilgili çalışma alanlarına sahip kişiler, freelancerlar, esnek ve uygun sanal ofis paketlerinden yararlanabilirler. Gerçek ofislere göre sanal ofisler, tüm ofis ihtiyaçlarınızı ve zamanınızı verimli şekilde kullanarak masraflarınızı minimuma indirir.

Galata Business Center uygun maliyetli sanal ofis paketlerinden birini tercih edin, işlerinizi kolaylaştırın ve avantajlardan faydalanın.

 

-BEGÜM ÖZGİRGİN