SANAL OFİSLE İLGİLİ SIKÇA SORULAN 10 SORU

SANAL OFİSLE İLGİLİ SIKÇA SORULAN 10 SORU

Kendi işinin patronu olmak, kendi işini yapmak, hemen hemen her çalışanın hayalidir. İş hayatının bir döneminde girişim yaparak kendi işini kurmaya doğru adım atan herkesin önüne yapması gereken bir takım zorunluluklar çıkar. İlk olarak şirket kuruluşu yapmak gerekir. İkincisi ise ofis bulmaktır. Bunları artık günümüzde yeni nesil ofis çözümleri ile çok kolay ve düşük maliyetlerle gerçekleştirebilirsiniz.

Sanal ofis, özellikle yeni bir başlangıç yapan girişimler için en uygun çözümdür. Kolay ulaşılabilir bir ofis çözümü olmakla beraber, düşük maliyetleri ile ofis giderlerini düşünmediğiniz, şirketiniz için yasal adres edinebileceğiniz bir ofis kiralamasıdır.

Bu yazımızda, sanal ofisle ilgili avantajları neler, yasal süreçler ve teknik özelliklerine kadar her sorunun cevabını bulabileceksiniz.

ÖNCELİKLE SANAL OFİS NEDİR ? BUNU ÖĞRENELİM…

Sanal ofis, adından da anlaşıldığı üzere sanal olarak size kiralanan bir işletme yeridir. Sanal ofiste, yasal bir iş adresi, çağrı karşılama, kargo takibi gibi klasik ofis imkanlarından faydalanırken istediğiniz yerden çalışabilirsiniz. Siz ofiste olmasanız bile, sizin için durmadan çalışan bir ofisiniz vardır. Sanal ofiste yıllık tek bir tutar ödersiniz. Stopaj ödemezsiniz. Galata Business Center olarak sanal ofis paketlerimizin hepsinde aylık olarak sınırlı gün sayısı ile kullanacağınız coworking alan kullanımı hediyemiz vardır. Sanal ofis kiralayan işletmeler geleneksel ofis kiralayanlara göre kıyaslandığında, aslında bir ofisleri yoktur. Fakat, sanal ofis kiracıları işlerini sürdürürken ve yasal tüm uygulamalarda kullanabilecekleri geçerli yasal bir ofis adresleri ve sekreterya gibi hizmetleri vardır. Bu şekilde düşünüldüğü zaman sanal ofis, gerçek birer işletme ofisi özelliği taşır. Vergi dairesine ve tüm resmi kurumlara verilebilen bu şirket adresi tamamen yasal ve geçerli bir kurumsal adrestir.

SANAL OFİS HERKES İÇİN UYGUN MU ?

Sanal ofis konsepti her iş alanı için uygun olmayabilir. Bilgisayar üzerinden işlerini sürdürebilen, fiziksel olarak bir ofiste bulunması gerekmeyen, reklam ve tasarım işleriyle uğraşan, freelance çalışan, e-ticaret yapanlar, tercüme yapanlar, mobil uygulama geliştirenler, yerinde danışmanlık veren, birlikte iş yaptığı çözüm ortaklarına ve müşterilerine bir ofisin fiziksel olanaklarını sunmak zorunda olmayan herkes için sanal ofis uygundur.

SANAL OFİS KİRALAMAK KOLAY MIDIR ?

Evet çok kolaydır. Galata Business Center’a gelerek sözleşme imzalayıp sanal ofis sahibi olabilirsiniz. Bu aşamadan sonra geçerli yasal bir ofis adresiniz olacaktır. Gerekli olan şirket adresinin sanal ofis olması ve işlemlerin bu kadar kolay sonuçlanması, sanal ofisin yeni kurulan girişimler tarafından tercih edilme sebepleri arasında yer alıyor.

ŞAHIS ŞİRKET KURMAK İÇİN EV ADRESİ GÖSTERİLEBİLİR Mİ?

Yasal prosedürlere uygun biçimde sürdürebilmek için sanal ofis şirket kuruluşunuzu oturduğunuz ev adresi olarak gösterebilirsiniz. Fakat, ev adresiniz ile sigortalı çalışan gösteremezsiniz.

SANAL OFİS LOKASYONU ÖNEMLİ MİDİR ?

İstanbul’un merkezi konumlarında olmak tüm müşterilerimize güven verir. Avrupa yakasının en prestijli iş merkezlerinden Galata Business Center’da, İstanbul’un finans merkezi Levent ya da İstiklal lokasyonlu ofislerimizden sanal ofis kiralaması yapabilirsiniz.

YASAL SÜREÇ NASIL İŞLİYOR VE GEREKEN EVRAKLAR NELER ?

Herhangi bir ofise ihtiyaç duymadan adres gösterebilmek için yapılması gereken şey sanal ofis üyeliği başlatmaktır. Üyelik için yapılacak olan sözleşmenin vergi dairesine verilmesiyle birlikte şirketleşme yoluna girilmiş olunur. Sanal ofis şirketi açmak için gerekli olan evraklar ; kira sözleşmesi, imza beyannamesi, ikametgah adresi, nüfus cüzdanı fotokopisi, sanal ofis sözleşmesidir.

YASAL ADRESİMİZ VE VERGİ DAİRESİ NERESİ OLACAKTIR ?

Şirket kuruluşunda tebligat adresi olarak gösterilen ofis adresi ve sanal ofisin bağlı olduğu vergi dairesi sizin de adresiniz ve vergi daireniz olacaktır. Sanal ofisin bağlı bulunan vergi dairesine de ofisin bulunduğu adres için başvuruda bulunması gerekir.

VERGİ DAİRESİ YOKLAMALARI NE ZAMAN VE NASIL GERÇEKLEŞİYOR ?

Çalışanlar, şirket kuruluşunda tebligat adresi olarak ofis adresini göstereceği için sanal ofisin bağlı olduğu vergi dairesine başvuruda bulunması gerekir. Başvurunun ardından vergi dairesinden en geç 10 gün içerisinde yasal adrese ziyarette bulunuyorlar. Vergi memurlarının ziyaret amacı vergilerin bilgilerin ve şirket adresinin doğruluğunun teyidini gerçekleştirmektir. Bu sırada şirket sahibi yada vekaletini vermiş olduğu kişi ofiste bulunmalıdır.

VERGİ DAİRESİ YOKLAMASI NEDİR ? NASIL İLERLER? YOKLAMA KAÇIRILIRSA NE OLUR ?

Vergi yoklaması şirket kurma sürecinin son aşamasıdır. İmzalanan sözleşmenin vergi dairesine teslim edilmesinden sonra adres teyidi için üyenin bağlı olduğu lokasyona vergi memurunun kontrole gelmesiyle birlikte üye adreste olduğunu teyit eder ve açılış işlemi tamamlanır. Üyenin yoklamayı kaçırması halinde anlaşma sağlanan sanal ofis ekibi vergi memuruna adresin doğru olduğunu ancak üyenin lokasyonda olmadığını bildirir ve hemen sonrasında üyeyi süreçten haberdar eder.

SANAL OFİS ŞİRKETİ KURMAK İSTEYEN BİR KİŞİ HANGİ VERGİLERİ ÖDER ?

Her ay KDV, mali müşavir ücreti, çalışanı varsa SGK prim, her ay şahıs şirketinin bağkur primi, yıllık gelir vergisi.

SANAL OFİSLERDE FİRMA KAPANIŞLARI NASIL OLUR ?

Sanal ofis adresi kullanan şahıs şirketleri eğer şirket kapanışı yapmak isterlerse, öncelikle kayıtlı oldukları vergi dairesine kapanış dilekçesi verilmelidir. Şirket kapanışı, standart prosedürde olduğu gibi kapanış için şirketin adresinde denetime gelen memurların tespiti ile kısa sürede gerçekleşir. Eğer şirketiniz anonim veya limited şirketi ise kapanış yani tasviye süreci 6 ay ile 1 yıl arasında sürmektedir. Tür Ticaret Kanununa göre tasviye sürecinde de adres göstermek zorundadır.